Un nou studiu descoperă o asociere între medicamentele pentru disfuncția erectilă și afecțiuni grave ale ochilor

O analiză a datelor de la peste 200.000 de consumatori de droguri cu disfuncție erectilă a găsit o asociere cu o boală oculară gravă, care nu a fost încă confirmată.

Medicamentele pentru disfuncția erectilă, cum ar fi Viagra, Levitram, Cialis și altele, au fost legate de potențiale probleme de vedere prin mai multe studii, deși cercetările au dat adesea rezultate mixte și nesemnificative. Acum, o nouă investigație extinsă a găsit o posibilă corelație între utilizarea acestor medicamente cu dezlipirea seroasă de retină (SRD), ocluzia vasculară a retinei (RVO) și neuropatia optică ischemică (ION). Acestea sunt afecțiuni grave ale ochilor care, în unele cazuri, pot duce chiar la orbire la unul sau ambii ochi. Cu toate acestea, deoarece acesta a fost un studiu observațional, cercetătorii subliniază că nu a fost stabilită nicio legătură cauzală între utilizarea medicamentelor pentru disfuncția erectilă – numite tehnic inhibitori ai disfuncției erectile. fosfodiesteraza de tip 5 (PDE5I) – și bolile oculare menționate mai sus. Cu toate acestea, legătura statistică este puternică și, prin urmare, este necesar să se investigheze în continuare întrebarea.

O echipă de cercetare canadiană condusă de oameni de știință de la Departamentul de Oftalmologie și Științe Vizuale al Universității din Marea Britanie a stabilit că utilizarea medicamentelor pentru disfuncția erectilă poate duce la un risc mai mare (dar încă rar) de boli oculare grave. Columbia, care a lucrat îndeaproape cu colegii de la Departamentul de Anestezie, Farmacologie și Terapie, Divizia de Neurologie și Departamentul de Oftalmologie de la Universitatea din Ottawa. Cercetătorii, conduși de profesorul Mahyar Etminan, lector la Facultatea de Medicină a Universității din Vancouver, au ajuns la concluziile lor după ce au efectuat un studiu de cohortă amplu de date de la peste 213.000 de bărbați, toți dependenți de droguri pentru disfuncția erectilă. Datele lor au fost colectate din baza de date PharMetrics Plus (IQVIA) și au acoperit o perioadă cuprinsă între 1 ianuarie 2006 și 31 decembrie 2020. În timpul perioadei de urmărire, oamenii de știință au analizat ratele de incidență ale detașării retinei seroase, vasculare retiniene. ocluzie și neuropatie optică ischemică la acest grup de pacienți și le-a comparat cu cele din grupul de control, format din patru participanți potriviți în funcție de vârsta și timpul de intrare în studiu pentru fiecare dintre Viagra & co. .

Analiza statistică a arătat că cei care au folosit medicamente pentru disfuncția erectilă au avut un risc semnificativ mai mare de a dezvolta toate cele trei afecțiuni ale ochilor decât martorii. Primii au de fapt de 1,44 ori mai multe șanse de a dezvolta ocluzie vasculară retiniană decât cei din urmă (IC 95%, 0,98-2,12; incidență, respectiv 8,5 cazuri la 10.000 ani-persoană); De 2,58 ori mai mare probabilitate de a dezvolta dezlipire severă de retină ((95% CI, 1,55-4,30; incidență, 3,8 cazuri la 10.000 persoane-ani) și de peste două ori (2,02 ) mai multe șanse de a avea neuropatie optică ischemică (95% CI, 1,14-). 3,58; incidență, 3,2 cazuri la 10.000 persoane-ani), fumatul și diabetul pentru toate cele trei afecțiuni și apneea în somn pentru neuropatia optică ischemică, toți factori de risc cunoscuți pentru boala oculară. Deși riscul crescut poate părea foarte mare, în termeni absoluti aceștia sunt afecțiuni rare și incidența tuturor celor trei afecțiuni rămâne foarte scăzută (în total au fost depistate 1.146 de cazuri din cele trei patologii).

Cu toate acestea, autorii studiului spun că cei care folosesc medicamente pentru disfuncția erectilă ar trebui să-și contacteze medicul dacă dezvoltă tulburări de vedere. „Mă bucur că cercetătorii se mulțumesc să spună că bărbaților care folosesc aceste medicamente ar trebui să li se spună că ar putea exista o asociere între utilizarea lor și anumite afecțiuni grave ale ochilor și că ar trebui să spună medicului lor dacă ceva pare să meargă prost. vedere”, a declarat pentru Science Media Center profesorul Kevin McConway, profesor emerit de statistică aplicată la The Open University. „Sper că nimeni nu știe că administrarea acestor medicamente pentru disfuncția erectilă va duce cu siguranță la un risc crescut de apariție a acestor afecțiuni oculare. Acest studiu nu ne poate spune dacă acest lucru este adevărat sau nu”, a adăugat expertul. Cu toate acestea, există o legătură statistică de reținut care nu trebuie subestimată, așa că la prima suspiciune fiecare ar trebui să-și contacteze medicul. Detaliile cercetării „Risc de evenimente adverse oculare asociate cu utilizarea inhibitorilor fosfodiesterazei 5 la bărbați din SUA” au fost publicate în revista științifică de specialitate JAMA Ophthalmology.

Add Comment